پایان نامه داده کاوی در پزشکی

پایان نامه داده کاوی در پزشکی

پایان نامه داده کاوی ارشد فناوری اطلاعات در حوزه پژشکی و با عنوان بهینه سازی خرید دارو با استفاده از داده کاوی می باشد


مشخصات فایل
تعداد صفحات149
حجم1595 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیرشته فناوری اطلاعات (IT)

توضیحات کامل

پایان نامه داده کاوی ارشد فناوری اطلاعات در حوزه پژشکی و با عنوان بهینه سازی خرید دارو با استفاده از داده کاوی می باشد.در این پایان نامه، برای آموزش  و تست ، از روش leaving-one-out استفاده شده است. در این روش در هر مرحله یک داده به عنوان تست و بقیه داده ها برای آموزش استفاده می‌شوند و این عمل برای تمامی داده‌ها تکرار می‌شود. مزیت این روش این است که همه ی داده ها یک بار برای تست مورد استفاده قرار می‌گیرند. در اینجا به عنوان نمونه از سه نوع داروی Cream Calamine ، Vialdigoxin و Syrup Sulbutamol استفاده کرده ایم که تمام روش ها را روی آن ها اعمال کرده و گزارش کنیم.

 

 

 

 

با توجه به مشکلات مالی که گریبان گیر بیمارستان های کشور است. همچنین اهمیت و نقشی که داروخانه ها درگردش مالی و درآمد بیمارستان های کشور دارند. بر آن شدیم تا با انجام این مطالعه به پیش بینی مصرف دارو با استفاده از تکنیک های داده کاوی، در داروخانه یک بیمارستان بزرگ به منظور افزایش بهره وری مالی آن بپردازیم. هدف از انجام این رساله این است که با استفاده از داده‌های تاریخی و تکنیک‌های داده‌کاوی بتوان مدلی برای پیش‌بینی مصرف دارو ارائه داد. در واقع ارائه یک مدل مبتنی بر تکنیک‌های داده‌کاوی که تا کنون ارائه شده و می‌توان از آنها برای پیش بینی مصرف دارو استفاده کرد.  به همین دلیل باید روش های مختلف  پیش بینی را اعمال کرد تا بتوان مقایسه ای بین روش ها و انتخاب بهترین روش داشته باشیم.

 

 

 

 

 

از دیگر اهداف تحقیق بکارگیری مدل ارائه شده بر روی داده های یک بیمارستان و ارزیابی نتایج حاصل از آن می باشد. مدل ارائه شده در این پایان نامه می تواند در سایر بیمارستان های کشور نیز مورد استفاده قرار بگیرد. ایده این تحقیق از پیشینه تحقیق و مطالعات انجام شده در این زمینه گرفته شده است. از جمله تحقیقی که توسط [14] Qinjkui انجام شد و در آن مدلی برای پیش بینی تقاضا برای استفاده از خدمات و تجهیزات در یک بیمارستان ارائه شد همچنین تحقیقی که توسط[19] Asadi  بر روی سیستم اطلاعات داروخانه بیمارستان های آموزشی و درمانی تابعه دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام شد و نشان می دهد که اطلاعات موجود در این سیستم ها مورد تجزیه و تحلیل  قرار نمی گیرند.هدفی که این پژوهش را متمایز می کند این است که به پیش بینی مصرف دارو در بیمارستان های ایران می پردازد و مدلی برای پیش بینی مصرف ارائه می هد. همچنین یک جنبه جدید از مزایای سیستم اطلاعات بیمارستان ها را مشخص می کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
فصل 1- مقدمه    2
1-1- فناوری اطلاعات در بهداشت و درمان    2
1-2- داروخانه های بیمارستانی    3
1-3- داده کاوی    4
1-3-1- داده کاوی چیست؟    4
1-3-2- تكنیك های مختلف داده كاوی    5
1-3-2-1-انواع تکنیک داده کاوی    6
1-4- بیان مسئله    8
1-5- اهداف تحقیق    10
1-6- سوالات وفرضیات تحقیق    11
1-6-1- سوالات    11
1-6-2- فرضیات تحقیق    12
1-7- فصول پایان نامه    12

 

 


فصل 2- پیشینه پژوهشی    15
2-1- جمع بندی    24

 

 

 

فصل 3- مروری بر ادبیات تحقیق و مبانی نظری    35
3-1- سیستم های اطلاعات بیمارستان    35
3-2- تعريف و مفهوم سيستم اطلاعات بيمارستاني    38
3-2-1-- اهداف سیستم اطلاعات بیمارستانی    40

3-2-2- اهمیت و ضرورت راه‌اندازی سیستم اطلاعات بیمارستانی    41

3-2-3- مزایایی سیستم اطلاعات بیمارستانی    42
3-3- داده کاوی    44
3-4- مراحل داده کاوی    46
3-4-1- پیش پردازش داده ها    49
3-4-2- پاکسازی داده ها    49
3-4-3-یکپارچه سازی داده ها    50
3-4-4- تبدیل دادهها    50
3-4-5- تلخیص داده ها    51
3-5- وظایف داده کاوی    51
3-5-1- دسته بندی    52
3-5-2- تخمین    53
3-5-3- پیش بینی    54
3-5-4- گروه بندی شباهت یا قوانین وابستگی    54
3-5-5- خوشه بندی    55
3-5-6- نمایه سازی    56
3-6- كاربرد هاي داده كاوي    56
3-7- رویکردهاي مسائل داده کاوي در پزشکی    58
3-8- مدلها و الگوريتمهای داده کاوی    60
3-8-1- شبکه هاي عصبی مصنوعی    60
3-8-1-1-ساختار شبکه عصبی    61
3-8-1-2-معماري شبکه عصبی    62
3-8-1-3-آموزش شبکه هاي عصبی مصنوعی    64
3-8-1-4-انواع یادگیري در شبکه هاي عصبی مصنوعی    64
3-8-2- درخت هاي انتخاب    65
3-8-3- Bagging & Boosting    67
3-8-3-1-Bagging    55
3-8-1-1-Boosting    61
3-8-1-1-الگوریتم های Boosting    61
3-8-4- Adaptive Boosting(Adaboost)    69
3-8-5- رگرسیون بردار پشتیبان    70
3-8-6- رگرسیون خطی    72
3-9 نرم افزارهای داده کاوی    75
3-10- فرایند خرید دارو    76
3-11- جمع بندی    78

 

 


فصل 4- روش انجام پژوهش    80
4-1- مقدمه    80
4-2- الگوریتم پیشنهادی    81
4-3- پیش پردازش دادهها    82
4-3-1- ساخت ماتریس داده    83
4-3-1-1-روش ماههای متوالی    67
4-3-1-2-روش ماههای یکسان    61
4-3-1-3-روش فصول متولی    69
4-4- الگوریتمهای Prediction    86
4-4-1- روش NN    87
4-4-2-روش SVR    88
4-4-3- روش LSSVR    92
4-4-4- AdaBoost.R    94
4-5- مجموعه داده    96
4-5-1- پاکسازی داده    97
4-6- معیارهای ارزیابی    98
4-7- جمع بندی    100

 


فصل 5- بحث و نتیجهگیری    103
5-1- مقایسه روشهای مورد بررسی    103
5-1-1- ارزیابی الگوریتم با روش ماههای متوالی    104
5-1-2- ارزیابی الگوریتم با روش ماههای یکسان    111
5-2- جمع بندی    123

 

 

فصل 6- پیشنهادهاو فرصت‌های پژوهشی آینده    127

 


فهرست جداول

جدول 2- 1تکنیک های مهم داده کاوی در بخش دارویی[21]     21

جدول 4- 1 ماتریس داده بصورت ماههای متوالی    60
جدول 4- 2 ماتریس داده  بصورت ماههای یکسان    61
جدول 4- 3  ماتریس داده بصورت فصول متوالی    2
جدول 5- 1 نتایج اعمال الگوریتم های معرفی شده بر روی داده های Cream Calamine     77
جدول 5- 2 نتایج اعمال الگوریتم های معرفی شده بر روی داده های Vialdioxin    81
جدول 5- 3 نتایج اعمال الگوریتم های معرفی شده بر روی داده های Syrup Sulbutamol    82
جدول 5- 4 نتایج اعمال الگوریتم های معرفی شده بر روی داده های Cream Calamine     82
جدول 5- 5 نتایج اعمال الگوریتم های معرفی شده بر روی داده های Vialdioxin     85
جدول 5- 6 نتایج اعمال الگوریتم های معرفی شده بر روی داده های Syrup Sulbutamol    86
جدول 5-  7نتایج اعمال الگوریتم های معرفی شده بر روی داده های Cream Calamine     91
جدول 5 - 8 نتایج اعمال الگوریتم های معرفی شده بر روی داده های Syrup Sulbutamol     93

 

 

 

 

فهرست شکل ها و نمودارها 
شکل 2- 1 مدل پیش بینی با شبکه عصبی[4]    12
شکل 2- 2  شبکه عصبی [14] BP     12
شکل 2- 3 مدل بهینه سازی خرید دارو[15]    14
شکل 2- 4 مدل استخراج دانش [26]     16
شکل 2- 5 جریان عملیات در داروخانه[17]      17
شکل 2- 6  دسته بندی اهدا بکارگیری داده کاوی[15]    19
شکل 2- 7 روند بکارگیری داده کاوی در پزشکی[20]    20
شکل3- 1   مراحل داده کاوی[40]    32
شکل3- 2 ساختار شبکه عصبی[47]    43
شکل3- 3  مثالی از درخت تصمیم[41]    55
   شکل 3- 4 واسط کاربری سیستم اطلاعات بیمارستان    55
شکل 4- 1 دیاگرام چاچوب تحقیق    58
شکل4- 2 پارامترهای مورد استفاده در SVM    64
شکل4- 3  گزارش تهیه شده با کریستال ریپورت    70
شکل4- 4 خروجی گزارش تهیه شده با کریستال ریپورت    71
شکل5- 1 میزان تقاضای واقعی و پیش بینی شده توسط الگوریتم AdaBoost.R    78
شکل5- 2 میزان تقاضای واقعی و پیش بینی شده توسط الگوریتم LR    78
شکل5- 3 میزان تقاضای واقعی و پیش بینی شده توسط الگوریتم BAGTREE    79
شکل5- 4 میزان تقاضای واقعی و پیش بینی شده توسط الگوریتم LSSVR    80
شکل5- 5 میزان تقاضای واقعی و پیش بینی شده توسط الگوریتم SVR    80
شکل5- 6 میزان تقاضای واقعی و پیش بینی شده توسط الگوریتم BAGTREE    83
شکل5- 7 میزان تقاضای واقعی و پیش بینی شده توسط الگوریتم LR    83
شکل5- 8 میزان تقاضای واقعی و پیش بینی شده توسط الگوریتم SVR    84
شکل 5- 9 میزان تقاضای واقعی و پیش بینی شده توسط الگوریتم AdaBoost.R    84
شکل5- 10 میزان تقاضای واقعی و پیش بینی شده توسط الگوریتم SVR    85
شکل 5- 11 میزان تقاضای واقعی و پیش بینی شده توسط الگوریتم AdaBoost.R    86
شکل5- 12 میزان تقاضای واقعی و پیش بینی شده توسط الگوریتم LR    87
شکل5- 13 میزان تقاضای واقعی و پیش بینی شده توسط الگوریتم SVR    87
شکل5- 14 میزان تقاضای واقعی و پیش بینی شده توسط الگوریتم LSSVR    88
شکل5- 15 میزان تقاضای واقعی و پیش بینی شده توسط الگوریتم AdaBoost.R    89
شکل5- 16 میزان تقاضای واقعی و پیش بینی شده توسط الگوریتم NN    90
شکل5- 17 میزان تقاضای واقعی و پیش بینی شده توسط الگوریتم LSSVR    90
شکل5- 18 میزان تقاضای واقعی و پیش بینی شده توسط الگوریتم LSSVR    92
شکل5- 19 میزان تقاضای واقعی و پیش بینی شده توسط الگوریتم BAGTREE    93
شکل5- 20 میزان تقاضای واقعی و پیش بینی شده توسط الگوریتم LSSVR    94
شکل5- 21 میزان تقاضای واقعی و پیش بینی شده توسط الگوریتم BAGTREE    94

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

پروپوزال داده کاوی در پزشکی

پروپوزال داده کاوی در پزشکی

موضوع پروپوزال داده کاوی در حوزه پژشکی و با عنوان بهینه سازی خرید دارو با استفاده از داده کاوی می باشد


مشخصات فایل
تعداد صفحات36
حجم178 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیرشته فناوری اطلاعات (IT)

توضیحات کامل

نمونه پروپوزال کارشناسی ارشد داده کاوی در حوزه پژشکی و با عنوان بهینه سازی خرید دارو با استفاده از داده کاوی می باشد.

 

 

بکارگیری سیستم اطلاعات بیمارستان علاوه بر مزایای فراوان از جمله کاهش زمان پذیرش، زمان ترخیص، زمان اخذ جواب ها، زمان مراجعه به اطلاعات قبلی پرونده، بالا بردن میزان دقت در درج اطلاعات و درخواست ها كه در حالت دستی می تواند ناخوانا باشد، همچنین می تواند موجب تسریع ارتباطات بین بخشی و در نهایت بالابردن میزان رضایت بیمار، ارائه خدمات بهتر، دریافت آمار و گزارشات روزانه و زمانی گردد. در نهایت بکارگیری سیستم های اطلاعات بیمارستان، حجم زیادی از داده های مرتبط با درمان را در دسترس قرار می دهد [1].

 

 

 

 

با استفاده از تکنیک های داده کاوی می توان از داده های موجود در این سیستم ها در جهت پشتیبانی از تصمیم و مدیریت  و در نهایت پیشبرد اهداف اقتصادی و درمانی سود جست  .[2] داده‌کاوی یکی از ده دانش در حال توسعه است و در سال‌های اخیر در دنیا گسترش فوق‌العاده سریعی داشته است. داده‌کاوی فرآیند کشف الگوها و روابط موجود بین داده ها در پایگاه داده های بزرگ است که با برخورداری از دامنه وسیع زیر زمینه‌های تخصصی با توصیف، تشریح، پیش‌بینی و کنترل پدیده‌های گوناگون پیرامون، امروزه کاربرد بسیار وسیع در حوزه‌های مختلفی ازجمله پزشکی و تجارت دارد [3].

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
فصل 1- مقدمه    2
1-1- فناوری اطلاعات در بهداشت و درمان    2
1-2- داروخانه های بیمارستانی    3
1-3- داده کاوی    4
1-3-1- داده کاوی چیست؟    4
1-3-2- تكنیك های مختلف داده كاوی    5
1-3-2-1-انواع تکنیک داده کاوی    6
1-4- بیان مسئله    8
1-5- اهداف تحقیق    10
1-6- سوالات وفرضیات تحقیق    11
1-6-1- سوالات    11
1-6-2- فرضیات تحقیق    12
1-7- فصول پایان نامه    12

 

 

منابع

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

پرسشنامه حمایت شغلی، حمایت همکار و حمایت مسئول برگرفته از اسپونر 2004

پرسشنامه حمایت شغلی، حمایت همکار و حمایت مسئول برگرفته از اسپونر 2004

دانلود پرسشنامه استاندارد حمایت شغلی، حمایت همکار و حمایت مسئول برگرفته از اسپونر 2004


مشخصات فایل
تعداد صفحات10
حجم621 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

حمايت شغلي به درك افراد از حمايت اجتماعي در دسترس در محل كار ازجانب سوپروايزرها و همكاران بر مي گردد (37). حمايت شغلي در محيط هاي كاري با 5   اصل زير تعريف مي شود: 1 - وجود تعداد كافي کارکنان 2- مديريت پرستاري قوي 3- مشارکت کارکنان در تصميم گيري 4- وجود يك الگو يا مدل مراقبتي (در مقابل مدل پزشكي) و 5- همياري موثر پزشك و پرستار (22)   

 

 

در پرسشنامه "حمایت شغلی مسئول و همكار"، بر گرفته از اسپونر 2004سوالات به صورت همیشه (5)،  گاهی موافقم (4)، نه موافق و نه مخالفم (3)، گاهی مخالفم (2) و مخالفم يا هرگز (0) نمره گذاری می شود. در نهایت به صورت عدم حمایت ، حمایت کم ، حمایت متوسط ، حمایت زياد و حمایت بسیار زياد سنجیده     می شود. نمره21 -12   نشان دهنده عدم حمايت، نمره31 -22 نشان دهنده حمايت  كم، نمره 40-32  نشان دهنده حمايت متوسط است؛ 50- 41  نيز حمايت زياد و 60-51 حمايت بسيار زياد را نشان مي دهد.  

 

طیف لیکرت:
كاملا موافقم       گاهي موافقم    نه موافق ونه مخالفم    گاهي مخالفم    كاملا مخالفم


 

 

 

 

پرسشنامه حمایت شغلی اسپونر شامل دو قسمت می باشد :

  1.  بخش اول-جدول حمايت همكاران برگرفته از اسپونر2004 

  2. بخش دوم-جدول حمايت مسئولان برگرفته از اسپونر2004

 

 

 

جهت تعیین پایایی ، براي همساني درونی  از شیوه تعیین ضریب آلفا کرونباخ  استفاده گردید. که مقدار ضریب برای هر قسمت از ابزار به شرح زیر بود :
ضريب پايايي    تعداد گويه ها    متغيرها

75/0    12                           حمايت شغلي همكاران
92/0    12                         حمايت شغلي مسئولان

 

 

 

سپس جهت تعیین پایایی ثبات  از شیوه آزمون-باز آزمون  استفاده و ابزار به فاصله 10 روز در اختیار 15 نفر از پرستاران شاغل در مراکز آموزشی درمانی شهر رشت قرار داده شد ،(99/0 r =)  بوده است.
 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

فصل دوم پایان نامه داده کاوی در بانک

فصل دوم پایان نامه داده کاوی در بانک

هدف از فصل دوم پایان نامه داده کاوی در بانک با عنوان «مدیریت دانش مشتریان بانک مهر اقتصاد با استفاده از تکنیک های داده‌کاوی» می باشد


مشخصات فایل
تعداد صفحات105
حجم630 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیرشته فناوری اطلاعات (IT)

توضیحات کامل

هدف از  فصل دوم پایان نامه داده کاوی در بانک با عنوان «مدیریت دانش مشتریان بانک مهر اقتصاد با استفاده از تکنیک های داده‌کاوی» می باشد.

 

 


با بکارگیری تکنیک های هوشمند داده‌کاوی مشتریان بانک مهر اقتصاد در پنج دسته و با توجه به بیشترین شباهت در الگوی رفتاری گروه بندی شدند.خوشه‌بندی مشتریان بر مبنای چارچوب ارائه شده در این تحقیق به ما کمک می کند تا مشتریانی که دارای الگوهای رفتاری مشابه بر حسب متغیرهای تراکنشی مشتریان و ممتغیرهای جمعیت آماری هستند را در گروه های واحدی در نظر گرفته و بر مبنای ویژگی‌های اکثریت مشتریان هر گروه، سرویس های متناسب با این ویژگی ها را به روش‌های متفاوت به مشتریان پیشنهاد نمود.

 

 

 

 


می توان با بررسی خوشه‌ها، خوشه هایی که بیش‌ترین تعداد مشتریان کلیدی در آن ها قرارگرفته‌اند شناسایی نمود. با این امکان مشتریان مستعد کلیدی شدن شناخته می شوند و با خدمت رسانی هر چه بیشتر به این گروه ها منجر به حفظ و ادامه ارتباط مؤثر آن ها با بانک گردید.با بررسی خوشه هایی که بیش‌ترین مشتریان کلیدی را در خود جای داده اند و شناسایی اکثریت مشتریان در این خوشه‌ها از منظر نوع شغل، محل منطقه بانکی و جنسیت و ... و با نظر کارشناسان و خبرگان بانکی می توان خدمات بانکی ویژه و متناسب با این گروه ها را طراحی نموده و از طریق پیامک و یا به طور رودررو به این افراد معرفی نمود.

 

 

 

 

 

 

 


فهرست مطالب
 

فصل دوم    18
2 1  مقدمه    18
2 2  مديريت دانش    21
2 2 1  دانش چيست؟    21
2 2 2  هرم دانش    22
2 2 3  انواع دانش    23
2 2 3 1  دانش صريح    23
2 2 3 2  دانش ضمنی    24
2 2 4  مديريت دانش چیست؟    24
2 2 5  استراتژی‌های مديريت دانش    26
2 2 5 1  استراتژی اجتماعی سازی (تبدیل دانش پنهان به پنهان)    27
2 2 5  2  استراتژی برونی سازی (پنهان به آشکار)    28
2 2 5  3  استراتژی ترکیب سازی (آشکار به آشکار)    28
2 2 5  4  استراتژی درونیسازی (آشکار به پنهان)    29
2 2 6 معایب عدم بهرهگیری از دانش در سازمان    29
2 2 7  اهداف مدیریت دانش    30
2 2 8  مدل های مديريت دانش    31
2 3  مديريت دانش مشتری    33
2 3 1  انواع دانش مشتری    35
2 3 2  مدل مدیریت دانش مشتری    40
2 4  مديريت ارتباط با مشتری    42
2 4 1  مديريت ارتباط مشتريان در نظام بانکی    46
2 4 2  مدیریت ارتباط با مشتری: اهداف، مزایا و چالش‌ها    48
2 5  مقايسه مفاهيم CKM و KM و CRM    50
2 6  تاریخچه‌ای از بانک و بانکداری    54
2 7   سير تحول فناوري اطلاعات در صنعت بانكداري    55
2 7 1 دوره اول: اتوماسيون پشت باجه    55
2 7 2  دوره دوم: اتوماسيون جلوي باجه    56
2 7 3  دوره سوم: اتصال مشتريان به حساب‌هایشان    56
2 7 4  دوره چهارم: یکپارچه‌سازی سیستم‌ها و مرتبط كردن مشتريان با تمامي عمليات بانكي    57
2 7 5  بانكداري الكترونيك    57
2 8  داده‌کاوی    58
2 8 1  مقايسه روش‌های آماری و داده‌کاوی    59
2 8 2  مفهوم داده‌کاوی    61
2 8 3  داده‌کاوی و کشف دانش    64
2 8 4  فرايند داده‌کاوی    66
2 8 5  معرفی روش‌های داده‌کاوی    73
2 8 5 1  دسته‌بندی    75
2 8 5 2  درخت تصمیم    76
2 8 5 3  شبکه‌های عصبی    77
2 8 5 4  پیش بینی    79
2 8 5 5  خوشه‌بندی    80
2 8 5 5  انواع خوشه‌بندی    81
2 8 5 5 2  معیارهای ارزیابی در خوشه‌بندی    83
2 8 5 6  تحلیل انحراف    85
2 8 5 7  قواعد وابستگی (انجمنی)    86
2 8 5 8  تحلیل توالی    86
2 8 6  نرم‌افزار داده‌کاوی    87
2 8 7  کاربردهای داده‌کاوی    88
2 8 7 1  داده‌کاوی در صنعت بانكداری    90
2 9  پیشینه تحقیق    91
2 9 1  کاربرد داده‌کاوی در بخش‌بندی و مدل‌سازی رفتاری مشتریان در صنعت بانکداری    93
2 9 2  کاربرد داده‌کاوی در ارزیابی اعتبار مشتریان    96
2 9 3  کاربرد داده‌کاوی در زمینه کشف تقلب    98
2 9 4  کاربرد داده‌کاوی در تحلیل روی‌گردانی مشتری    99
2 10  جمع‌بندی مطالب فصل    106

 


منابع و مآخذ    

 

 

 


فهرست جدول‌ها
جدول 2 1 انواع مختلف تبدیلات دانش    19
جدول 2 2 مقایسه مفاهیم مدیریت دانش، مدیریت ارتباط با مشتری و مدیریت دانش مشتری    35
جدول 2 3 مقایسه روش‌های تحلیل آماری و داده‌کاوی    41
جدول 2 4 فعالیت‌های مربوط به فازهای CRISP DM و خروجی هر فعالیت    50
جدول 2 5 نمونه داده‌های مورد نیاز در یک مسئله مدل‌سازی به روش دسته‌بندی    54
جدول 2 6 معیارهای محاسبه شباهت در خوشه‌بندی    59
جدول 2 7 معیارهای محاسبه فاصله در خوشه‌بندی    60
جدول 2 8 پژوهش‌های انجام‌گرفته در زمینه کاربرد داده‌کاوی در صنعت بانکداری    71

 

 

 


فهرست تصاویر و نمودارها
شکل 2 1 سلسله‌مراتب دانش    16
شکل 2 2 دانش صریح فقط بخش کوچکی از دانش را تشکیل می‌دهد.    17
شکل 2 3 مدل مدیریت دانش پروبست و رمهارد    22
شکل 2 4 چارچوب خوشه انگور جهت نوع شناسی دانش مشتری    26
شکل 2 5 مدل مدیریت دانش مشتری    28
شکل 2 7 گام‌های فرایند تولید دانش از پایگاه داده‌ها    44
شکل 2 8 متدولوژي فرآيند استاندارد ميان صنعتي داده‌کاوی (CRISP DM)    47
شکل 2 9 دسته‌بندی کلی عملکردهای داده‌کاوی    52
شکل 2 11 نیروهای رقابتی پورتر    64

 


 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

پایان نامه داده کاوی در بانک

پایان نامه داده کاوی در بانک

هدف از پایان نامه داده کاوی در بانک با عنوان «مدیریت دانش مشتریان بانک مهر اقتصاد با استفاده از تکنیک های داده‌کاوی» می باشد


مشخصات فایل
تعداد صفحات185
حجم973 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیرشته فناوری اطلاعات (IT)

توضیحات کامل

هدف از پایان نامه داده کاوی در بانک با عنوان «مدیریت دانش مشتریان بانک مهر اقتصاد با استفاده از تکنیک های داده‌کاوی» می باشد، بخش‌بندی مشتریان بانک مهر اقتصاد باهدف کشف ویژگی‌های رفتاری مشابه جهت تسهیل اتخاذ استراتژی‌های متناسب با هر بخش و در نتیجه حفظ، تقویت و یا توسعه ارتباط با مشتریان این بانک می  باشد. داده‌های خام مورد نیاز جهت این مطالعه از پایگاه داده‌های بانک مهر اقتصاد استخراج شده است.

 

 

 


چارچوب کلی این تحقیق در هفت گام تنظیم شده است. در گام انتخاب متغیرها، با توجه به اهداف تحقیق و به جهت کاهش حجم داده‌ها، متغیرهای تأثیرگذار بر این مطالعه شناسایی شد و از این میان سه دسته متغیر داده هاي جمعيت آماري مشتریان، متغیرهای تراکنش‌های مالي مشتريان (R، فاصله ميان زمان آخرين تراكنش مشتري تا زمان مورد ارزيابي، F، تعداد خريدهاي مشتريان در يك بازه زماني خاص و M، ميانگين مبالغ تراکنش‌های مشتري در يك بازه زماني خاص) و متغیر K مربوط به کلیدی بودن مشتری که با نظر خبرگان بانکی تعیین می گردد، انتخاب شده است.

 

 

 

 

 

در گام آماده‌سازی داده‌ها عملیات پیش پردازشی نظیر حذف داده‌های نامناسب و نرمال سازی، جهت آماده‌سازی برای ورود به الگوریتم انجام می گیرد. این داده‌ها در یک مجموعه با هزار نمونه و در قالب جدول اکسل تنظیم شدند. در ادامه تعداد خوشه‌ها به منظور تفکیک مشتریان با استفاده از نظرات خبرگان بانکی، پنج دسته تعیین گردید. در گام بعد الگوریتم‌های خوشه‌بندی K Means، WK Means و A H Means بر روی پایگاه داده‌ها اعمال شد. در نهایت با شناسایی خوشه های مشتریانی که بیشترین شباهت را در الگوهای رفتاری خود دارند، دانشی حاصل خواهد شد که می تواند در جهت اتخاذ استراتژی  مناسب جهت جذب و نگهداری مشتری و بهبود کارآیی مالی او، توسط مدیران سازمان بکار گرفته شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


فهرست مطالب
فصل اول    1
1 1  مقدمه    2
1 2  تعريف مسئله    4
1 3  ضرورت انجام تحقيق    10
1 4  مراحل انجام تحقيق    11
1 5  محدوده تحقيق    13
1 6  اهداف تحقيق    13
1 7  ساختار پایان‌نامه    15

 

 

فصل دوم    18
2 1  مقدمه    18
2 2  مديريت دانش    21
2 2 1  دانش چيست؟    21
2 2 2  هرم دانش    22
2 2 3  انواع دانش    23
2 2 3 1  دانش صريح    23
2 2 3 2  دانش ضمنی    24
2 2 4  مديريت دانش چیست؟    24
2 2 5  استراتژی‌های مديريت دانش    26
2 2 5 1  استراتژی اجتماعی سازی (تبدیل دانش پنهان به پنهان)    27
2 2 5  2  استراتژی برونی سازی (پنهان به آشکار)    28
2 2 5  3  استراتژی ترکیب سازی (آشکار به آشکار)    28
2 2 5  4  استراتژی درونیسازی (آشکار به پنهان)    29
2 2 6 معایب عدم بهرهگیری از دانش در سازمان    29
2 2 7  اهداف مدیریت دانش    30
2 2 8  مدل های مديريت دانش    31
2 3  مديريت دانش مشتری    33
2 3 1  انواع دانش مشتری    35
2 3 2  مدل مدیریت دانش مشتری    40
2 4  مديريت ارتباط با مشتری    42
2 4 1  مديريت ارتباط مشتريان در نظام بانکی    46
2 4 2  مدیریت ارتباط با مشتری: اهداف، مزایا و چالش‌ها    48
2 5  مقايسه مفاهيم CKM و KM و CRM    50
2 6  تاریخچه‌ای از بانک و بانکداری    54
2 7   سير تحول فناوري اطلاعات در صنعت بانكداري    55
2 7 1 دوره اول: اتوماسيون پشت باجه    55
2 7 2  دوره دوم: اتوماسيون جلوي باجه    56
2 7 3  دوره سوم: اتصال مشتريان به حساب‌هایشان    56
2 7 4  دوره چهارم: یکپارچه‌سازی سیستم‌ها و مرتبط كردن مشتريان با تمامي عمليات بانكي    57
2 7 5  بانكداري الكترونيك    57
2 8  داده‌کاوی    58
2 8 1  مقايسه روش‌های آماری و داده‌کاوی    59
2 8 2  مفهوم داده‌کاوی    61
2 8 3  داده‌کاوی و کشف دانش    64
2 8 4  فرايند داده‌کاوی    66
2 8 5  معرفی روش‌های داده‌کاوی    73
2 8 5 1  دسته‌بندی    75
2 8 5 2  درخت تصمیم    76
2 8 5 3  شبکه‌های عصبی    77
2 8 5 4  پیش بینی    79
2 8 5 5  خوشه‌بندی    80
2 8 5 5  انواع خوشه‌بندی    81
2 8 5 5 2  معیارهای ارزیابی در خوشه‌بندی    83
2 8 5 6  تحلیل انحراف    85
2 8 5 7  قواعد وابستگی (انجمنی)    86
2 8 5 8  تحلیل توالی    86
2 8 6  نرم‌افزار داده‌کاوی    87
2 8 7  کاربردهای داده‌کاوی    88
2 8 7 1  داده‌کاوی در صنعت بانكداری    90
2 9  پیشینه تحقیق    91

2 9 1  کاربرد داده‌کاوی در بخش‌بندی و مدل‌سازی رفتاری مشتریان در صنعت بانکداری    93

2 9 2  کاربرد داده‌کاوی در ارزیابی اعتبار مشتریان    96

2 9 3  کاربرد داده‌کاوی در زمینه کشف تقلب    98

2 9 4  کاربرد داده‌کاوی در تحلیل روی‌گردانی مشتری    99

2 10  جمع‌بندی مطالب فصل    106

 

 

فصل سوم    109
3 1  مقدمه    110
3 2  روش پیشنهادی    110
3 2 1  چارچوب تحقیق    111
3 2 2  انتخاب متغیرها    113
3 2 3  آماده‌سازی و پیش‌پردازش داده‌ها    115
3 2 3 1  نرمال سازی داده‌ها    115
3 2 4  تعیین تعداد بهینه خوشه‌ها    116
3 2 5  خوشه‌بندی    117
3 2 5 1  انواع خوشه‌بندی    118
3 2 5 2  خوشه‌بندی به روش K Means    120
3 2 5 1 1  مزایای استفاده از الگوریتم خوشه‌بندی K Means    121
3 2 5 1 2   محدودیت‌های الگوریتم K Means    121
3 2 5 2  خوشه‌بندی به روش WK Means    122
3 2 5 3  خوشه‌بندی به روش A H Means    124
3 2 6  ارزیابی خوشه‌ها به روش  مجموع مربع خطاها و انتخاب بهترین روش    126
3 2 7  به‌کارگیری دانش حاصل از خوشه‌بندی    128
3 3  روش‌های جمع آوری اطلاعات    128
3 4  جمع‌بندی مطالب فصل    129

 

 

فصل چهارم    131
4 1  مقدمه    131
4 2  معرفی بانک مهر اقتصاد    132
4 3  موضوع و فعالیت بانک    133
4 4  محاسبات تحقیق    134
4 4 1  گام انتخاب و جمع آوری متغیرهای ورودی    134
4 4 2  گام آماده‌سازی و پیش‌پردازش داده‌ها    136
4 4 3 گام تعیین تعداد بهینه خوشه‌ها    137
4 4 4  گام خوشه‌بندی داده‌ها    138
4 4 4 1  خوشه‌بندی به روش K Means    139
4 4 4 2  خوشه‌بندی به روش WK Means    141
4 4 4 3  خوشه‌بندی به روش A H Means    142
4 4 5  ارزیابی خوشه‌ها به روش  مجموع مربع خطاها و انتخاب بهترین روش    142
4 4 6 گام به‌کارگیری دانش حاصل از خوشه‌بندی    144
4 5  نتایج تحقیق    147
4 6  جمع‌بندی مطالب فصل    149

 

 

فصل پنجم    151
5 1  مقدمه    152
5 2  خلاصه تحقیق    152
5 3  نتیجه‌گیری    154
5 4  زمینه‌های پیشنهادی، راهکارها و پیشنهاد‌ات جهت پژوهش‌های آتی    155
منابع و مآخذ    171

 

 

 


فهرست جدول‌ها
جدول 2 1 انواع مختلف تبدیلات دانش    19
جدول 2 2 مقایسه مفاهیم مدیریت دانش، مدیریت ارتباط با مشتری و مدیریت دانش مشتری    35
جدول 2 3 مقایسه روش‌های تحلیل آماری و داده‌کاوی    41
جدول 2 4 فعالیت‌های مربوط به فازهای CRISP DM و خروجی هر فعالیت    50
جدول 2 5 نمونه داده‌های مورد نیاز در یک مسئله مدل‌سازی به روش دسته‌بندی    54
جدول 2 6 معیارهای محاسبه شباهت در خوشه‌بندی    59
جدول 2 7 معیارهای محاسبه فاصله در خوشه‌بندی    60
جدول 2 8 پژوهش‌های انجام‌گرفته در زمینه کاربرد داده‌کاوی در صنعت بانکداری    71
جدول 3 1 متغیرهای تحقیق    80
جدول 4 1 نمونه ده‌تایی از داده‌های مربوط به مشتریان بانک مهر اقتصاد    95
جدول 4 2 متغیرهای نرمال شده    96
جدول 4 3 وزن نسبی متغیرهای تحقیق    100
جدول 4 5 مقادیر مجموع مربع خطاها در الگوریتم‌های مختلف خوشه‌بندی    101
جدول 4 6 دسته‌بندی مشتریان بر مبنای ویژگی‌های رفتاری مشابه    103
جدول 4 7 اطلاعات مربوط به خوشه‌بندی مشتریان بانک مهر اقتصاد به روش K Means    104

 

 

 


فهرست تصاویر و نمودارها
شکل 2 1 سلسله‌مراتب دانش    16
شکل 2 2 دانش صریح فقط بخش کوچکی از دانش را تشکیل می‌دهد.    17
شکل 2 3 مدل مدیریت دانش پروبست و رمهارد    22
شکل 2 4 چارچوب خوشه انگور جهت نوع شناسی دانش مشتری    26
شکل 2 5 مدل مدیریت دانش مشتری    28
شکل 2 7 گام‌های فرایند تولید دانش از پایگاه داده‌ها    44
شکل 2 8 متدولوژي فرآيند استاندارد ميان صنعتي داده‌کاوی (CRISP DM)    47
شکل 2 9 دسته‌بندی کلی عملکردهای داده‌کاوی    52
شکل 2 11 نیروهای رقابتی پورتر    64
شکل 3 1 چارچوب تحقیق    78
شکل 4 1 خوشه اول، الگوریتم K Means    98
شکل 4 2 خوشه دوم، الگوریتم K Means    98
شکل 4 3 خوشه سوم، الگوریتم K Means    99
شکل 4 4 خوشه چهارم، الگوریتم K Means    99
شکل 4 5 خوشه پنجم، الگوریتم K Means    99


 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ملاك های همسر گزینی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ملاك های همسر گزینی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ملاك های همسر گزینی


مشخصات فایل
تعداد صفحات36
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیعلوم انسانی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ملاك های همسر گزینی


توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : فارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::

طبق تحقیقات مردم شناسان، ازدواجها به صورت ها و اشكال مختلف معتبر و نافذ می شود كه از جمله شایع ترین آنها قرارداد، مبادله كالا، حقوق مساوی در مورد یك زن دیگر، ازدواج مقدس و برقرار كردن خانه مشترك  می باشد. تاریخچه ازدواج و طلاق در دنیای غرب از زمانهای قدیم تا عصر حاضر متاثر از دو جریان می باشد اول: آزادی نسبی زنان از سلطه بی چون و چرای پدران وشوهران و دوم: اهمیت یافتن ابعاد و اهمیت روانی ازدواج در مقایسه با كاهش ابعاد اجتماعی خانواده در میان یهودیان قدیم ازدواج یك وظیفه مذهبی است. به تصریح تالمود «هر انسانی كه ازدواج نكند نفرین شده و مطرود خداوند است.» گرچه دلایل و موجبات اختصاصی طلاق در هر دوره خاص بین یهود متفاوت بوده ولی در هر دوره مرد می توانسته هر وقت اراده كند زن خود را طلاق دهد. حقوق زن برای طلاق بسیار محدود و برحسب دوره های تاریخی قدیم یهود متفاوت بوده است. یونانیان باستان ازدواج را هم یك مسوولیت مدنی و هم یك وظیفه دینی می دانسته اند. ازدواج بوسیله قرارداد بین خانواده انجام می شد و شوهر و پدر حاكمیت مطلق بر زن و فرزندان خود داشته اند. اگرچه این حق با گذشت زمانی رو به كاهش رفته است. هم زن و هم شوهر می توانسته طلاق بگیرند. ولی طلاق برای مرد خیلی سهلتر از طلاق برای زن انجام می شد. رومی های قدیم كه تركیبی از قبایل متعدد بودند برای خواص و عوام، تشریفات جداگانه ای در مورد ازدواج داشته اند و شكلهای مختلفی از ازدواج بین خواص مرسوم بود. گرچه طلاق در هر نوع از ازدواج فرق می كرد ولی به هر حال وجود داشت، و بارضایت هر دو طرف یا در صورت درخواست یك طرف قابل انجام بود. (معنوی و فدایی 1362 نقل از جعفری)

مسیحیت تاثیر شگرفی در امر ازدواج و طلاق بوجود آورده است. «سن پل» از حواریون حضرت مسیح طرز تفكر مسیحی را راجع به ازدواج بیان نمود:

«بهتر است ازدواج كنی تا اینكه در آتش بسوزی» آگوستین در قرن چهارم میلادی به این رویه و طرز تفكر شكل داد و قوام بخشید. وی تصریح نمود كه ازدواج سنتی مقدس و غیرقابل برگشت است؛ و طلاق در این امر مقدس جایز نیست. در ممالك شرقی نیز نهادهای ازدواج و طلاق كه بیانگر سلطه بی چون و چرای پدران و شوهران بر دختران و زنان خود بود با فتوحات آیین اسلام تغییرات كلی و مهمی پیدا كرد. قوانین حاكم بر ازدواج و طلاق در ممالك اسلامی به طور عمده بر اساس شریعت اسلامی است كه منشا آن را قرآن، احادیث و اجتهاد علما تشكیل می دهد. چارچوب این قوانین، عبارت صریح كتاب مقدس، قرآن می باشد. كه وظیفه مرد را حمایت از زن و وظیفه زن را در قبال شوهر اطاعت و صمیمیت قرار می دهد. به طور كلی امروز در اكثر ممالك كاتولیك و ارتودكسی دنیا كه حدود یك میلیارد نفر از جمعیت جهان را تشكیل می دهد، ازدواج جنبه مقدس و الهی خود را حفظ كرده و برگشت ناپذیر است. در بعضی ممالك كاتولیك مانند فرانسه كه قوانین جهت طلاق وجود دارد. این قوانین بسیار سخت بوده و به سادگی اجازه طلاق نمی دهند (همان منبع)

2ـ7ـ تعریف ازدواج :

ازدواج، عملی است كه، پیوند دو جنس مخالف را بر پایه روابط پایای جنسی موجب می شود، بنابراین، رابطه دو فرد از یك جنس چه به صورت موقت و چه دائم ازدواج خوانده نمی شود. از سوی دیگر، در تعریف ازدواج روابط جسمانی بین دو انسان از دو جنس مخالف بخودی خود كافی بنظر نمی رسد، چه ازدواج مستلزم انعقاد قراردادی اجتماعی است كه مشروعیت روابط جسمانی را موجب گردد. (ساروخانی 1370)

ازدواج، یعنی جفت و همسر گرفتن، در حقیقت، قرارداد رسمی برای برقراری ارتباط جنسی بین یك مرد و یك زن به طور مشروع و قانونی، بطور كلی ارتباط جنسی مرد و زن به دو صورت است: یكی آنكه، در دایره قانونی (كه ازدواج نامیده می شود) و اولین شرط برای بقاء موجودات است. و دیگری خارج از محیط قانون، (ارتباط خارج از قانون یا به صورت معامله دریافت مزد انجام می شود كه عمل آن مزموم است و روسپی نامیده می شود و یا بدون دریافت مزد كه عمل منافی عفت تلقی می شود) انجام می گیرد. (حجازی، قدسیه 1358 نقل از جعفری )

ازدواج در اغلب اجتماعات از نظر قانونی به عنوان اتحاد و همبستگی بین دو نفر از جنس مخالف تعریف می شود، كه هدف آن برآوردن نیازهای جنسی دو طرف و نیز حمایت از فرزندانی است كه، در نتیجه آن حاصل می شود. (معنوی وفدایی 1362 نقل از جعفری)


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

پاورپوینت توانمندسازی كارمندان (مفهوم شناسی، سياستها، قوانين و مقررات حاكم بر آن)

پاورپوینت توانمندسازی كارمندان (مفهوم شناسی، سياستها، قوانين و مقررات حاكم بر آن)

دانلود فایل پاورپوینت توانمندسازی كارمندان (مفهوم شناسی، سياستها، قوانين و مقررات حاكم بر آن)، در حجم 90 اسلاید قابل ویرایش.


مشخصات فایل
تعداد صفحات90
حجم368 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیمدیریت

توضیحات کامل

فایل پاورپوینت توانمندسازی كارمندان (مفهوم شناسی، سياستها، قوانين و مقررات حاكم بر آن)، در حجم 90 اسلاید قابل ویرایش.

 

بخشی از متن:
آموزش منابع انسانی
Human Resource Training
كوششهاي برنامه ريزي شده يك سازمان جهت تسهيل يادگيري شايستگي‌هاي شغلي وسازماني كاركنان
نكات:
1- كوشش برنامه‌ريزي شده
2- تسهيل يادگيري
3- شايستگي شغلي وسازماني
شايستگي شامل:دانش،مهارت ونگرش Competency

توسعه منابع انسانی
Human Resource Development
يك رشته فعاليتهاي برنامه‌ريزي شده وسيستماتيك است كه توسط سازمان طراحي مي‌شود تا فرصتهاي يادگيري لازم براي كسب توانمنديهاي لازم جهت انجام وظايف فعلي وآينده شغلي وسازماني فراهم گردد.
ابعاد توسعه منابع انسانی:
آموزش
توسعه مسیر شغلی
توسعه مدیریت
توسعه سازمان

توانمندسازي کارمندان
Employees Empowerment
« واگذاري مسئوليت به پايين ترين سطوح سازمان بگونه‌اي که بتوان از دانايي، مهارت ،تجربه و انگيزه آنان براي پيشرفت اهداف سازمان مدد گرفت.»
و...

 

فهرست مطالب:
آموزش منابع انسانی
توسعه منابع انسانی
توانمندسازي کارمندان
عوامل مؤثر در ايجاد توانمندي
سياست‌هاي كلي نظام اداري ابلاغي از سوي مقام معظم رهبري
توانمند سازي كارمندان درمحورها و اولويت‌هاي اصلي توسعه نظام اداري
آموزش وتوانمندسازی کارمندان ومديران در قانون مديريت خدمات كشوري
آيين نامه اجرايي فصل نهم قانون مديريت خدمات كشوري
نظام آموزش كارمندان و مديران دولت
و...

 

این فایل با فرمت پاورپوینت در 90 اسلاید قابل ویرایش تهیه شد است.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

پاورپوینت تحلیل برج دبی توسط معمار بزرگ، سانتیاگو کالاتراوا

پاورپوینت تحلیل برج دبی توسط معمار بزرگ، سانتیاگو کالاتراوا

دید کلی :
در این فایل برج دبی توسط معمار بزرگ، سانتیاگو کالاتراوا مورد تحلیل قرار گرفته است. این فایل در قالب پاورپوینت ودارای 13 اسلاید می باشد. این فایل برای رشته معماری تهیه شده است.

توضیحات کامل :

پاورپوینت تحلیل برج دبی توسط معمار بزرگ، سانتیاگو کالاتراوا

 

یک جوانه بیضی شکل بلند که در بالای برج شکل می گیرد، مجهز به 10 درصد خانه که شامل اتاق 360 درجه ای به نام Pinnacle Room . دو عرشه باغ اختصاصی می باشد. ساقه ی بلند و باریک نشانگر برگ ظریف زنبق است که به عنوان ستون فقرات بنا عمل می نماید، در حالی که ساختمان بر روی سطح پایه مرکزی پلازا محکم می شود که کاربری هایی از قبیل مغازه های تجاری، موزه ، مجموعه فرهنگی و سالن سرپوشیده برای آن تعریف شده است...

 

فهرست مطالب

این فایل شامل بخش های زیر است:

  • معمار
  • موقعیت
  • کانسپت طرح
  • ویژگی های طراحی
  • ویژگی های معماری
  • بررسی سازه
  • تاسیسات
  • و....

پاورپوینت معرفی شغل مهندس عمران

پاورپوینت معرفی شغل مهندس عمران

دید کلی :
این محصول در قالب فایل powerpoint و در 39 اسلاید تهیه و تنظیم شده است

توضیحات کامل :

پاورپوینت معرفی شغل مهندس عمران


این محصول در قالب فایل powerpoint  و در 39 اسلاید تهیه و تنظیم شده است

 

فهرست مطالب

وظایف و کار مهندس عمران.. 6

مهارت ها و تخصص های مورد نیاز برای موفقیت شغلی.. 7

آموزش های تخصصی و تحصیلات مورد نیاز برای مهندسین عمران.. 10

بازار کار، فرصت های استخدامی و درآمد مهندس عمران.. 13

شخصیت های مناسب برای مهندسی عمران.. 17

پاورپوینت ایران 1404

 پاورپوینت ایران 1404

 

 

دسته بندی فایلهای با ارزش سایر رشته ها
فرمت فایل pptx
حجم فایل 193 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 42

مقدمه

تمامی افراد، سازمان‌ها و کشورها در حال حرکت به سمت تصورات خود و دیگران از آینده هستند. این تصورات که برخاسته از نگرش‌ها، باورها، ارزش‌ها، توانایی‌ها، امکانات، ایمان و امید است خواسته یا ناخواسته، جهت حرکت آینده ما را مشخص می‌نمایند.

 قطعاً کسانی که خود آگاهانه، چشم‌انداز روشنی را برای آینده خویش خلق می‌نمایند و می‌کوشند آینده بهتری را برای خود و دیگران رقم بزنند برنده بازی فردا هستند.

به اعتقاد اندیشمندان، وجود یک چشم‌انداز بزرگ و پرشکوه در پیش رو، علاوه بر آنکه باعث انسجام امور و حرکت هدفمند می‌شود، افراد را نیز برانگیخته و "کششی خلاق و سازنده" ایجاد می‌نماید.

چشم‌اندازهای موجود در زندگی افراد را می‌توان این‌گونه سطح‌بندی نمود:

•        چشم‌انداز جهانی

•        چشم‌انداز منطقه‌ای

•        چشم‌انداز ملی

•        چشم‌انداز استانی و شهری

•        چشم‌انداز سازمانی و کاری

•        چشم‌انداز شخصی

nخاورمیانه، علیرغم آنکه همچون قلبی برای جهان است، اما به‌کندی مسیر رشد و توسعه خود از ابعاد گوناگون را می‌پیماید. بحران‌های مختلف امنیتی، سیاسی و اجتماعی و نبود همکاری‌های مناسب منطقه‌ای، باعث بروز شرایط ناپایدار در منطقه و عدم حرکت پویای این جوامع به سمت آینده‌ای باشکوه است. nکشور عزیزمان ایران نیز می‌کوشد در جهت اهداف عالیه جهانی خود، ضمن رسیدن به برتری در منطقه، حرکتی جدی را در جهت مشارکت و پیشبرد کمال و تعالی در سطح جهان آغاز نماید. n

دانلود پاورپوینت ایران  1404

صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 صفحه بعد